Monday, May 17, 2010

anader sturi...

k aku update suda ni blog arr..melimpah2 suda idea2 dtg..aisehmen haha...aku becerita ja dulu la arr..hehe...k sbnarnya ne crita dlm BI. tp ntah d mna sda kna taruh tu buku, jadi aku kasi malay+sahahan version la arr..haha

ehemm..k.. stat injin....

D suatu daerah ada ne 1 orang kaya. umur dia tuaa suda, dkat 60, 70 tahun camtu (tua ka tu? haha) tp dia ne orang tua yang baik ati..dia suuuuka bagi derma2 sma pnduduk di sna..pastu tiap2 tahun misti dia buat birthday party dia, & jmput smua pnduduk dtg p party dia tu. dia (Mr X) orangnya jenis x kisah punya orang..dia suka bekawan dgn smua orang..smua pnduduk d sana suuuka sama Mr X..

then bila dia mo buat birthday party dia yang ke 71, macam besa dia jmput smua pnduduk dtg p banglo mewah dia..sbab ada makan2 kan....hehe...Dlm banglo Mr X ada 1 kolam beeesar..tu majlis kna buat dkat2 kolam tu la..pastu time minum2 wain, tiba2 Mr X naik p pentas sbab dia mo buat 1 pengumuman. Dia bilang:
"pada ari ni, d dpan kamu smua, aku mo kasi tau kamu smua yang aku mo derma smua harta aku ni...ya betul ni..S-E-M-U-A...kpada orang yang paaaaaling berani d daerah ni..ini perkara butul2. bukan main2 oo..dan untuk pengetahuan kamu semua, d dpan kmu smua ni ada 1 kolam besar kan. dlm kolam besar ni sebenarnya ada 2 ekor shark dewasa yang suda aku plihara sejak dorang kicil lagi. sesiapa yang brani trjun masuk dlm kolam ni & brenang smpai d seblah sana tanpa sbarang kesan gigitan, nah orang tu la yg akan dapat SEMUA harta2 aku ni. So, ada sepa2 yang brani?"

suasana sunyi skijap, masing2 betingu-tingu sesama sendiri, ada yg main mata yg seperti berbunyi "ko la p trjun..ko la..uishh ko la ba..." then tiba2 'debushh!!' bunyi sesuatu masuk dlm air. smua orang pun tingu d kolam tu. wah! ada 1 lelaki trjun masuk kolam! orang yang sangat berani tu berenang & berenang & berenang, smpai jauh ketinggalan suda tu 2 ikur jerung..tia lama kmudian sampai la tu lelaki d seblah sana. teda cacat cela lagi tu badan dia. trus Mr X pun panggil tu lelaki naik pentas. bilang Mr X:
"nah ni la dia orang paling berani d daerah kita. macam yang suda aku cakap & janji tadi, sesiapa yang brani terjun masuk dalam kolam tu & berenang smpai d seblah dgn slamat, aku bagi dia SEMUA harta aku..jadi, orang tough...skarang cuba ko kasi tau aku apa yang ko mo minta?"

c lelaki yang berani ni pun menjawap:
"sbnarnya saya pun tia tau mo minta apa. cuma yang 1 ni dulu la saya mo minta... saya mo minta nama orang yang suda tulak saya masuk tu kulam tadi...mana suda dia?!! kurang asem tu urang!"

2 comments:

  1. hahahaha...saya bagi 5 star.....storyline yg menarik tapi boleh diperbaiki lagi kawan..erm..improve dia kawan...barulah......bergabung meletop!

    ReplyDelete
  2. haha..begabung..melatup! pop pop...haha

    ReplyDelete